Ditubuhkan semula pada tahun 2006. Kelab Pengguna SMKRD diwujudkan sebagai sebuah kelab di bawah kelab/persatuan dalam kegiatan kokurikulum di sekolah. Tujuan penubuhannya adalah bertujuan untuk memberi pendidikan kepenggunaan di kalangan pelajar-pelajar SMKRD.
Carta Organisasi KPSMKRD 2010
Penaung
Pengetua
En. Tan Tie Muan
PK KK
En. Puten Gaong
Guru Penasihat
Cg Mohd Ibrahim b Mohd Radzi
Cg Nur Khairiena Sigan Abdullah
Pengerusi
Ahmad Safwan
Naib Pengerusi
Iswandi bin Isa
Setiausaha
Muhd. Akmal Hazwan
Penolong Setiausaha
Mohd Khalid
Bendahari
Kevinder Singh / Mohd Taha
Ahli Jawatankuasa
Muhd Shahrul Farizam
Syahmi Aizat
Dracken Miller
Pendidikan di Malaysia adalah suatu usaha yang berterusan ke arah memperkembangkan lagi potensi individu secara meneluruh dan bersepadu untuk mewujudkan insan yang seimbang dan harmonis dari segi intelek, rohani, emosi,dan jasmani berdasarkan kepercayaan dan kepatuhan kepada TUHAN. Usaha ini adalah bagi melahirkan Bangsa Malaysia yang berilmu pengetahuan, berketrampilan, berakhlak mulia, bertanggung jawab dan berkeupayaan mencapai serta memberi sumbangan terhadap keharmonian dan kemakmuran masyarakat dan negara
Falsafah Sekolah
Mendidik serta membina insan yang berilmu dan bersahsiah murni; ke arah meningkatkan kreativiti, memperluaskan kecenderungan serta kecemerlangan pelajar dalam melahirkan masyarakat yang seimbang lagi harmonis
VISI KPSMKRD
Menjadikan ahli-ahli KPSMKRD dan Warga SMKRD pengguna yang bermaklumat dan peka terhadap pelbagai isu-isu kepenggunaan
MISI KPSMKRD
# Menjadikan KPSMKRD kelab pengguna yang berwibawa # Memberi pendidikan kepenggunaan kepada ahli-ahli dan warga SMKRD secara berkesan #Melahirkan pengguna yang berilmu dan berwawasan
Lagu Sekolah
Rosli Dhoby yang dibanggakan Nama sekolah berbilang bangsa Lain budaya lain agama Namun darah sama merahnya
Satu cita satu bangsa Memperolehi perpaduan Rosli Dhoby yang kucinta Menikmati kegemilangan
Rosli Dhoby yang disanjungi Guru mendidik dan memimpin Menjadi rakyat yang berguna Dan memupuk hidup berdikari
No comments:
Post a Comment